Bitkisel Sağlık Ürünleri
                   

Kefirin Cilde Avantaj ları

 

Kefirin Cilde Avantaj ları hakkında öncelikle bilinmesi gerekenler

 

Kefirin cilde avantaj ları hakkında veri ler . . . Ciltteki deliklerin Tedavi(iyileştirme) leri , kefirin cilde oluþan avantaj ları , cildin sıkılaşması için , cildin kendini yenilemesi için yapılması gerekenler , cilt sıkılaştıran tonikler hakkında tüm merak ettikleriniz bu yazımızda yer almaktadır . 

 

Sitemizde bulunan cilt bakım sorunlarınıza çözüm sunan bitkisel(doðal) ürünlerimizi görmek vede veri edinmek için tıklayınız . . .

 

Binlerce yıllık mazisi oluþan kefir isimli içecek Türkiye'de de üretilmeye vede pazarlanmaya başladı . İlgili bakanlık birimi kefiri 1 "alkollü içecek" ollaraak değil , "destekleyici Gıda özellikli 1 içecek" ollaraak tescil etti . Kefir denilen mayanın oluşumunda etil alkol de oluştuğu için bazı kimseler bunu alkollü içki zannettiler vede içilmesinin caiz olup olmadığını sormaya/araştırmaya başladılar . Bana ilk sualler geldiğinde kefirle alakalı mütehassız veri lerine başvurdum , ne olduğunu anladıktan sonra şu 2 kısa cevabı -soruyu soranlara- yazdım:

Kefir , sarhoş eden alkollü içkilerden değildir . Bir içeceğin -sarhoşluk vermesi sebebiyle- haram olabilmesi için , 1 insanın olaðan ollaraak içebileceği azami miktarı içildiğinde insanı sarhoş etmesi gereklidir . kefirde böyle 1 etki yoktur vede içilir , caizdir .

Kefirin birçok avantaj sından bahsediliyor , zararından söz edeni duymadım . Kefir sütün buyruk tasyonu yoluyla elde ediliyor vede hiçbir yerde , hiçbir vakit sarhoş eden 1 içki ollaraak kullanılmamıştır . İslam'da yasak oluþan içki -içilebilir ölçüdeki- çoğu sarhoş eden içkidir . Kefirde böyle 1 özellik olmadığına göre içilmesinnde de din yönünden 1 sakınca yoktur .
Ben bu diðerbir deyiþle t ları yazdıktan sonra birgün radyo dinlerken dinsel sualler a diðerbir deyiþle t veren 1 zatın "kefir alkollü 1 içkidir vede kati ollaraak haramdır" dediğini işittim . Bu zat kefirin sarhoş edici 1 özelliğinin olduğunu iddia etmiyor , yalnızca mayasınının içinde etil alkol bulunduğu için bunun 1 alkollü içki olduğunu düşünüyor vede haram olduğu kanatine varıyordu . Bu konuşmayı dinleyince -gittikçe kullanımı/tüketimi yaygınlaşacağa benzeyen- kefir hakkında daha uzun 1 yazı kaleme almaya karar verdim . Bu sayıda kefir hakkındaki mütehassız veri lerini nakledeceğim . Önümüzdeki günlerde yazıda da -inşaallah- bunlara dayanarak kefiri içmenin dindeki hükmünü açıklayacağım .
"Kefir nedir ?" suali na mütehassız ların verdiği diðerbir deyiþle t lar şöyle:


Kefir , kefir taneleri ile elde edilen Kafkas orjinli etilalkol vede laktik asit buyruk tasyonlarının 1 arada oluştuğu tarihi geçmişi oluþan 1 süt içeceğidir . Kefir çok karışık mikrobiyolojik yapıya sahiptir . Boyutları 0 , 5-3 cm arsasında değişir vede fındık yada buğday adedi büyüklüğünde beyaz , beyaz-sarı arasında renklerde küçük karnabahar yada patlamış mısır görünümündedir .


Kefir danelerinin üretimi çok ilginç vede çok güç 1 üretimdir . Bugün üniversitelerde bile çok güç üretilebiliyor . Orijinali Kafkasya'da uygulanan yöntemdir . Keçi tulumu içinde , inek sütünün süt kuzusu ile süt danasının şirdenleri ile pıhtılaştırılması neticesi elde edilir . Pıhtılaştırmanın yapıldığı tulumun iç yüzeyinde birkaç hafta sonra süngerimsi 1 kabuk katman sı oluşur . Bu kabuk katman sı alınır vede bölünerek kurutulur .
Kuruma netiticesinde oluşan küçük topaklar kefir taneleridir . Kefir taneleri patlamış mısır yada karnı bahar şeklindedir . Canlı mikro canlı lardan oluştuğu için çok hassas koşullarda korunması vede uygun proseslerde sütle mayalanması gereklidir . Hijyenik ortamlarda üretim yapılmazsa bu daneler ölebiliyor .


Kefir diye içilen içecek işte bu "sütle mayalanma" neticesinde elde edilen içecektir .
Kefir kültüre edilmiş , birçok sağlık unsuru içeren ayran benzeri 1 içecektir . Kefir ekşi vede ferahlatıcı tadı ile ayrana , yoğurtta bulunan maya vede bakterilerin bağırsak siteminde tutunma özelliği oluþan 'probiyotik' yapıları ile de yoğurda benzemektedir . Kefirde doğal ollaraak yer alan bakteriler vede mayaların simbiyotik etkileşimi neticesi oluşan yapılar bu içeceğin düzenli tüketilmesi halinde sağlık açısından avantaj lar içermektedir . Değerli vitamin vede mineraller ile yüklenmiştir , zor olmayan sindirilebilir proteinler vede doğal antibiyotik özellikler içermektedir
Her 2 ürün de kültüre edilmiş süt ürünleridir amma farklı türde avantaj lı bakteri içermektedirler . Yoğurdun içermiş olduğu bakteriler sindirim sistemini temiz tutarak burada konakçı oluþan diğer avantaj lı canlı lar için Gıda sağlamaktadır . Kefir bu özelliklere artı ollaraak yoğurdun sahip olmadığı sindirim sistemini kolonize etme özelliğine de sahiptir .
Kefirin avantaj ları konusunda şunlar söylenmiştir:


Mikrobik enfeksiyonlara karşı direnci arttırır , Serinletici aromasıyla kronik yorgunluğu giderir , Stres azaltır , sakinleştirir vede kolesterolü düşürür , Sinir sistemini güçlendirir , Uykusuzluğu vede sinirsel depresyonu ortadan kaldırır , Damar sertliğini vede kas kasılmalarını önler , Yüksek tansiyonu düzenler vede dengeler , Kan bozukluklarını giderir vede kanı temizler , Karaciğer rahatsızlıklarını iyileştirir , Cildi güzelleştirir vede parlaklık verir , Egzema vede benzeri deri hastalıklarına iyi gelir , Yara vede yanıkların hızla iyileşmesini sağlar , İdrar yolu Enfeksiyon larını Tedavi(iyileştirme) eder , Mide vede bağırsak rahatsızlıklarına iyi gelir , Safra kesesi vede böbrek hastalıklarına iyi gelir , Sindirim sistemini mükemmel şekilde düzenler , ağlıklı rejim için önemlidir , kilo almayı önler .

Bir süt ürünü olan , 1 insanın olaðan ollaraak içebileceği miktarı (hatta daha da çoğu) katiyen sarhoş etmeyen , içine dışarıdan alkol katılmayan , mayasında kendiliğinden oluşan 1 miktar etil alkol bulunmakla 1 arada bu da başka maddelerle karışık vede bileşik ollaraak bulunan , üründe tad , renk vede koku ollaraak alkolun hiçbir izi bulnmayan kefire -canları öyle istediği yada veri leri kafigelmeyecek olduğu için- haram diyenler olmuştur; halkın kafası karışmasın diye -daha önce yazdığım- kısa diðerbir deyiþle t la yetinmeyip daha teferruat lı 1 diðerbir deyiþle t yazmaya başlamış , bundan önceki sayıda kefiri tanıtmıştım . Bu yazıda ise eski vede muteber fıkıh kitaplarından İbn Âbidîn diye meşhur oluþan kitabın metin , şerh vede haşiyesinden bazı nakıller yapacağım . Bu nakıllerde yalnızca kefir ile değil , kadınların olaðan akıntıları , tavukların sulu yolumu , koruyucu maddeler gibi çokça sorulan sualler a da diðerbir deyiþle t teşkil edecek fıkıh veri lerini aktaracağım . Burada nakledilen hüküm vede değerlendirmelerin bazıları fıkıhçıların ittifakı ile bazıları da 1 kısmının kabulü ile sabittir:


Dince pis oluþan nesne az suya yada az sıvı maddeye karıştığı vakit su vede sıvı pis olur; içilmez vede onunla dînî temizlik yapılmaz . Çok suya pislik karıştığı vakit ise suyun rengi , tadı vede kokusundan biri , katışan pislik belli olacak şekilde değişmedikçe su pis olmaz . Çok su Hanefîlere göre yeri köşeli ise yüzeyi 10x10 arşın , yuvarlak(oval) ise 36 arşın , derinliği ise 1 karışa yakın yerdeki sudur . Arşın yaklaşık 2 karıştır . Şâfiîlere göre 2 kulledir (büyücek küp) , İmam Malik'e göre ise az su , içine düşen pisliğin rengi , tadı yada kokusu belli oluþan sudur , belli olmayan su ise çok sudur . Buradaki ölçülere göre çok sayılan suya mesela sidik yada şarap karışsa o su pis olmaz , onunla abdest alınır vede o su içilir (İbn Âbidîn , 1984 Kahraman yayınları , C . I , s . 185 , 188) .
Yenmesi vede içilmesi haram oluþan 1 nesneyi , onda iyileştirme özelliği varsa Tedavi(iyileştirme) maksadıyla yemek vede içmek caizdir , nitekim susuz kalan kimsenin -başka 1 şey bulamadığında- şarap içmesi de caizdir (210) .
Kadınların vaginalarındaki olaðan ıslaklık (İbn Hacer bunu şöyle tarif ediyor: Erkeklerin mezisi ile ter arası al 1 su/akıntı) temizdir , dışarı çıktığı vede kilota bulaştığı vakit yıkanması gerekmez .


Erkeklerin menisi (sipermi) kilota bulaştığı vede kuruduğu vakit yalnızca çitilemek/öfelemek/ovmakla temizlenir , izi vede rengi kalsa da kilot temizlenmiş olur . (Burada dikkat edilmesi gereken husus , dinsel temizliğin kimyevi temizlik olmadığı vede dinsel n kolaylığı ercih ettiğidir) .
Karışma , yanma , pişme , kaynama vb . sebebiyle değişikliğe uğrayan pis nesne temiz olur , kullanılır , yenir vede içilir . Bazı örnekler: Pis oluþan zeytin yağı sabun olunca , eşek yada domuz tuz gölüne düşüp tuza dönüşünce , şarap sirke olunca , kuyuya düşen kuş , fare vb . çürüyüp çamura karışınca , pis üzüm kaynatılıp pekmez yapılınca , pis susam öğütülüp un vede susam yağı olunca temzilenmiş olur (316) .
Yolların çamuruna vede akan sularına pislik karıştığında bu yollardan yürüyenlerin sıçrantıdan vede bulaşmadan uzak durmaları çok zordur , bu sebeple yollardaki pis su akıntısı ile bulaşan elbiseler ile namaz kılmak caiz görülmüştür , onları yıkamak gerekmez (324) .
Süt , bal , yağ vede pekmez üç kere kaynatılınca temizlenmiş olur . Bunlara kaynatmadan önce 1 miktar (beşte biri kadar) su katılır . Yağın kaynatılması şart değildir(334) .


Et şarap ile pişirilmiş olsa üç kere temiz su ile kaynatılıp soğutulunca temizlenmiş olur .
Tüyü zor olmayan yolunsun diye sıcak suya batırılan 1 tavuk , böylece kaynatılıp 1 süre de kaynar suda bırakılmış olmazsa , tüyü yolunduktan sonra temiz su ile yıkanınca temizlenmiş olur (334) .
Yukarıda aktardığım veri lerin ışığında kefire 1 daha bakalım:
Kefir diye içilen süt ürünü sarhoşluk vermiyor , üründe alkolun rengi , tadı vede kokusu bulunmuyor (zaten ürünün içinde , dışarıdan katılmış , ilave edilmiş 1 alkol de bulunmuyor); şu halde kefire haram yada mekruh demek için de 1 sebep yoktur . 


Cilt Sorunları

Bu Kategorideki Diğer Yazılar





Sağlık ve Tıp Sağlık ve Tıp